Budapest XI. ker. Kondorosi út. 2/A, Telefon: +36/1/801-8160, Fax: +36/1/203-2475
letöltések   pályázatok  
Megjelent a Texa IDC4 Evo Car 58 -as verziója.
Kökir Probléma megoldása
Az Új KONFORT 705R Klímakarbantartó gép
Megjelent az IDC4 Truck 31.0 szoftver verzió!
Mercedes kontra új hűtőközeg
Gyártói Homologizációk a Texa klímagépekhez
Megjelent a Texa IDC4 AGRI/MUNKAGÉP szoftverének legújabb verziója
Vizsgasori fejlesztések
Nyereménysorsolás
A G-Scan megtanult magyarul
A G-Scan az év motordiagnosztikai műszere japánban
A HPA futóműállító berendezésekhez megjelentek a legújabb járműadatbázisok
Tuning tanfolyam
Mercedes kontra új hűtőközeg
2014.01.23.

Hivatalosan kötelezettségszegési eljárást indított Németország ellen csütörtökön az Európai Bizottság, mert úgy ítéli meg, hogy Berlin nem megfelelően alkalmazza az autók légkondicionálására vonatkozó irányelvet - tudatta csütörtökön az Európai Bizottság.

 Brüsszel hivatalos közleményében csak annyi szerepel, hogy az egyik német autógyártó az előírásoknak nem megfelelő autókat hozott forgalomba az uniós piacon, és az engedélyezésért felelős hatóságok nem léptek fel az uniós szabályok betartatása érdekében. Mindazonáltal hosszú idő óta folyt az egyeztetés és az üzengetés Berlin és Brüsszel között, mert a Mercedes egyes típusainál egy olyan régebbi fajtájú hűtőgázt alkalmaz, amelyet a tavaly január 1-jén hatályba lépett irányelv már nem enged meg, mert túl környezetszennyező.

A European Voice tavaly tavasszal egyenesen arra a következtetésre jutott, hogy a konfliktus miatt Brüsszel akár ezeknek a típusoknak a forgalmazását is betilthatja az EU-ban. Az uniós ügyekkel foglalkozó hetilap szerint a probléma három olyan típust érint, amelyet az utóbbi időszakban engedélyeztek: az A-osztályt, a B-osztályt és a stuttgartiak ferdehátú modelljeit.

A konfliktus oka az úgynevezett R134a jelű hűtőgáz, amelyet már nem lehet használni az autók légkondicionálójában. A Mercedes azt állítja, hogy a régi kiváltására kidolgozott új fajta hűtőgáz túl gyúlékony, ezért nem tágít a régi, immár betiltott megoldástól. Ennek érdekében a német autógyártó nem új modellként engedélyezte a kifogásolt autókat, amelyekre már vonatkozna az új uniós irányelv, hanem régebbi típusok új változataként.

Más gyártó ugyanakkor nem jelzett ilyen problémát az új hűtőgázzal kapcsolatban, és a gáz gyártója is azt állítja, hogy a terméke hatékony, biztonságos és nem gyúlékony.


(2014. január 23., csütörtök 16:30     InfoRádió / MTI)

  [ Főoldal l Elérhetőségek l Oldaltérkép l Copyright l Jogi Nyilatkozat l Impresszum ]
by xGraFiX